Jesienne porządki czas zacząć.

Niestety, nadszedł ten czas, gdy trzeba zająć się przygotowaniem ogrodu do zimy. A wygląda na to, że już listopad może przynieść śnieg i minusowe temperatury nie tylko w nocy. Za szybko to poszło :-(

Jeszcze niedawno ten cudny wrzesień, a  tu coraz mniej ogrodowej urody, badyle, smutnie zwisające liście, łyse drzewa, trawniki w kobiercach liściowych.

Niby normalna kolej rzeczy, ale za każdym razem żal, że to znowu koniec sezonu.

Zanim jednak o porządkach to muszę wyjaśnić dlaczego przestałam odpowiadać na komentarze. Nie odpowiadam, bo nie mam jak. Wszelkie próby na nic, jestem zablokowana. Na własnym blogu!  Przepraszam Miłe mi Osoby za to moje komentarzowe milczenie, ale system to system ;-) Walczę i wierzę, że pokonam internet!

A o porządkach tyle, co widać na podjeździe. Strasznie go zaniedbałam ostatnio, z powodu nowych rabat, stawiania domku ogrodnika i wszelkich do tego przygotowań. Zarósł, liście go zasypały, było brzydko, na prawdę!

Dzisiaj od rana sprzątanie. Jeszcze nie jest idealnie, ale już niewiele brakuje.


  


Kamień zarasta mchem. Ja z tym walczę ręcznie, bo innej metody jak dotąd nie znalazłam. Bardzo mnie denerwują te mchowe łatki, ale mam nadzieję, do zimy usunąć.

To wielkie drzewo to samosiejka olsza czarna. Aż trudno uwierzyć jak wspaniale urosła.

Spojrzenie na ogród przed odjazdem



Jesiennie, nieco smutnawo, ale jak tylko pojawi się słońce - a było - wszystko od razu odżywa i robi się tak radośnie. A potrzebowałam tego dzisiaj. Wczoraj dzień na cmentarzu, przygotowanie grobów na imieniny Jadwigi, mojej Mamy, i generalnie na listopadowe święta. Jakoś mnie ta wizyta przygnębiła. A zwykle wracałam jak po miłym spotkaniu. Może to deszcze i zimno, jakie nagle mnie dopadło podczas prac. Wracałam kompletnie przemoczona.

Dzisiaj już super. Po skoszeniu polowy mokrego trawnika ;-) jestem jak nowa!  

 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Na razie udało się coś dodać ;-) Wprawdzie anonimowo, ale to i tak postęp. Pozdrawiam czytających w ostatni chyba ciepły dzień 2023.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty