Prace ziemne nad rzeczką

Punktualnie o 10.00 pojawił się samochód z koparką i Panem Łukaszem. To mój Artysta Koparkowy, który razem z Panem Damianem wykopali mi staw, wyrzeźbili ścieżki, nazwozili kamienia na te ścieżki. Znam ich i wiem, że rozumieją na czym polega taka ogrodowa  demolka. Tu trzeba finezji, a to sztuka. Przekonałam się o tym, parę lat wstecz, kiedy zleciłam prace przy podjeździe rozrytym przez dziki lokalnemu 'fachowcowi'. 

Szkoda słów, opisałam ten koszmar dawno temu, ale odradzam czytanie ;-)

Dzisiaj natomiast od razu było wiadomo, że będzie dobrze. Perfekcyjny kontakt z Panem Łukaszem, każdy ruch koparką jak w balecie i efekt końcowy zachwyca. Zachwyca pod warunkiem, że to co widać, to efekt prac ziemnych, a efekt prac ogrodniczych będzie ..... no właśnie. Sporo mkw do obsadzenia, ale uformowanie skarpy, pogłębienie i poszerzenie rzeczki uważam za dokładnie takie, jakie chciałam.




A zaczynaliśmy tak, że serce bolało :-(



 
Potem powoli zaczął się pojawiać nowy wygląd tego miejsca



Żadna część łęgów nie została naruszona, nigdy nie weszliśmy w rejon bobrów, bobry mają teraz ocean ;-) do dyspozycji, a jak zbudują tamę, to proszę bardzo. Mam wały wysokie na tyle, że woda mi już nie straszna.

Już planuję nasadzenia. Oj, budżet ucierpi kolosalnie. 

A dzielna ogrodniczka triumfuje wśród wykopanych głazów ;-)


 Bez kaloszków nie dałoby rady ;-)

Komentarze

  1. Mój syn po obejrzeniu zdjęć uznał efekt za 'amazing' i nadał miejscu nazwę Beaver Cove. No to mam Zatokę Bobrów :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamówione rośliny do zarośli łęgowych - jeżyna popielica, tojeść pospolita, dąbrówkę mam, jaskry, kukliki też. Dodam tawulce, niskie derenie (?) i takie małe pęcherznice. Chcę tu mieć niskie zarośla, a jak jakaś olsza wyrośnie, to niech rośnie. No wielkie wyzwanie ta skarpa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i radośnie wygląda ta dzielna ogrodniczka :-) A Zatoka Bobrów, jak nasadzenia się rozrosną, będzie urokliwym miejscem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Dziękuję.
      Mam nadzieję, że się uda i tutaj. Jednak ogród jest, chociaż początki były baaaardzo trudne.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty