Kundel zakwitł.

Irys syberyjski 'Kundel' ;-) Tak go nazwano, a mnie zachwyca i nazwa i kolor. Długo w tym roku czekałam na syberyjskie. Już myślałam, ze nie zakwitną. Pąków na Kundlu masa, tylko 'Butter&Sugar' na razie w tyle.

Dzisiaj pod iryskiem była renowacja rabaty. Dużo nowej ziemi, odchwaszczanie, nowe towarzystwo liliowców i liatr. I mnóstwo wody. Susza nawet na moich 'mokrych' rabatach niestety daje się we znaki. 


Potem była obróbka skarpy. Wycinanie traw, czyszczenie, nowa ziemia, podlewanie, wreszcie sadzenie. Bodziszki 'Endressa', dwie nowe dziewanny i ślaz piżmowy.







Zdjęcia skarpy są zawsze marne, jakiś mam problem ze światłem tutaj, niewiele widać, no ale ja wiem, że rośnie ;-). A ten wyżej to chaber górski. Jest ich u mnie sporo, ale nie polecam. Kwitną krótko, liście szybko zasychają, za to sieją się intensywnie.

Niebiesko też wśród głazów. Kolor na zdjęciach nie odpowiada rzeczywistości. Chyba za dużo ostrego światła. To bodziszek wielkokwiatowy, wkrótce będzie tu masa kwiatowa.



Wkrótce koniec orlików, rutewki schną z braku wody, mam nadzieję, że sobotni deszcz rzeczywiście się wydarzy.


Komentarze

Popularne posty