Dużo nowych roślin

 

Październik to wspaniała pora na sadzenie roślin. To moje zdanie, nie wiem czy zgodne z zaleceniami fachowców, ale ja w tych moich ogrodowych działaniach opieram się w dużym stopniu na własnym doświadczeniu i obserwacji Borkowa. Każde miejsce ma inne warunki, w każdym rośliny inaczej się rozwijają i to trzeba po prostu znać. 

Do tego w szkółkach masa cudnych roślin, widać ich jakość, nie to co wiosną. Dosadzam takie sprawdzone u mnie - np rutewki, sadźce, trojeść krwista, ale też dopasowuję do warunków kolejne.

To zestaw jeszcze na balkonie i to niekompletny, bo zaraz dojechały kolejne tylko im zdjęcia zapomniałam zrobić.


Wszystko już rośnie, ale zdjęć nie ma. Pracy było tyle, że z trudem dowlokłam się do samochodu, by wrócić do domu. Na szczęście jazda samochodem to odpoczynek po tych ziemnych pracach ;-)

Posadziłam sporo eksperymentalnych roślin. Jastrzębiec pomarańczowy, nachyłek różowy, hyzop lekarski biały. Ten hyzop szczególnie śliczny. W balkonowej przechowalni czekają kolejne - języczniki, proso rózgowate, języczka przewalskiego i smagliczki skalne.

 



Cudne te języczniki :-)


 

Komentarze

  1. Języczniki widziałam tylko jeden raz - w Bieszczadach. Naprawdę są piękne! Aż trudno uwierzyć, że to są paprocie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Języczniki są pod ochroną, chyba coraz rzadziej można je spotkać w naturze. Paprocie w ogóle to niesamowite rośliny, a te rzeczywiście jak paprocie nie wyglądają zupełnie.

      Usuń
  2. Fajne rośliny kupiłaś! Jesień to dobra pora na sadzenie, ziemia ciepła, rośliny zdążą się ukorzenić. A wiesz, że ja jeszcze niedawno nie sadziłam roślin jesienią? Sama nie wiem, dlaczego. A przecież wiosną jest tyle pracy, że teraz to nawet wygodniej się tym zająć. W tym roku,jak i Ty, sadzę jesienią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś zawsze więcej sadziłam jesienią. Chyba to rzeczywiście kwestia czasu. Poza tym łatwiej zagospodarować rabaty, widać co i jak rośnie. Do tego deszcze jednak są częściej, nie to co latem.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty