Wreszcie normalna pogoda ;-)

Dzisiaj. Chłód, deszczyk, ulewa. Słońce, ciepełko, deszczyk. I tak na okrągło caly dzień. Ale to kwiecień i tak powinno być.

W jakiejś piosence było: 'w maju gdy kwitną bzy'. Akurat. Bzy kwitną wszędzie w kwietniu :-( Co jeszcze kwitnie, to każdy wie, że wszystko naraz. Nie u mnie na szczęście. Mój prywatny biegun zimna zachowuje dystans do tych pogodowych głupot i wszystko w normie. Nieśmiało wreszcie kwitnie czeremcha zwyczajna. To samosiejka, dar od łąk.



Za nic nie zamieniłabym jej na np. jakąś magnolię ;-) Nie wiem, ale nie potrafię sobie wyobrazić magnolii w tym ogrodzie. Czy są piękne? Są obłędnie piękne, ale czy zawsze pasują tam, gdzie je posadzono? Tu mam niestety wielkie wątpliwości.

Posadzony w poniedziałek łubin, dzisiaj pokazał mi 'rogi' ;-)))


Wbrew obawom pewnej ogrodniczki ;-) to jednak nie jednoroczna siewka i zamierza zakwitnąć. Oby nic nie stanęło tu na przeszkodzie.

Jest niewyobrażalnie zielono! Ta zieleń 2024 na zawsze pozostanie w mojej pamięci, bo jest niezwykła. Wszystko jest bujniejsze. Fiołki np.

Róże pnące w kwietniu tych rozmiarów ?

 

Kolory berberysów

 

Nieustępliwość natury. Odradzająca się brzoza papierowa wycięte przez bobry

I pień wierzby wiecznie żywy


To jest nieco trudne do opisania. Bo uroda mojego ogrodu mnie zdumiewa! Nigdy dotąd nie widziałam w nim tyle piękna. I to mnie nieco przeraża. 

Czas się żegnać ?






Wracałam w wichurze z gradem, pod niskimi czarnymi chmurami, a wiatr niemal zmiatał mnie z drogi. Oj, czasem ten Borków wymaga poświęceń ;-)))

Komentarze

  1. Jest pąk, czyli on w poprzednim roku się wysiał, w tym pąk, jest jednoroczny. Czasami 1-roczniaki mogą nie zakwitnąć, więc masz się z czego cieszyć. Mam siewek łubinów od groma, za rok będą kwitnąć, jak nabiorą masy, podeślę ci, a od ciebie na wymianę kuklik poproszę. Masz cudownie. No i widzę, że carex szerokolistny ruszył. Możesz go teraz podzielić, jeszcze lepiej się rozrośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuklik zwisły, jego masz na myśli?
      Mam go setki, wyślę z przyjemnością.

      Usuń
    2. Chyba tak, pokaż go na IG w wiadomości:)

      Usuń
  2. Miło Cię widzieć u mnie 😁❤️
    U mnie Łubiny to loteria. To ostatnia próba. Z tych od Ciebie żaden nie przetrwał 😢
    A trawy wszystkie to ja dzielę stałe. Wlosistej mam mnóstwo.
    Ja chyba już nie widzę świata poza Borkow em 😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak ma być Krysiu. Możemy zrobić inaczej, siewki dasz do donic,k jak podrosną posadzisz, i tak mam ich od groma.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty