Są jaskry łąkowe, a JAKŻE!

Wczoraj napisałam odpowiadając w komentarzu Basi, że nie ma jaskrów. No bo nie było. Dzisiaj łąki aż żółte! Mniszek owszem jest wszędzie, ale i te delikatne kwiatuszki też są. Pojedynczo ich tak nie widać, ale w większej kępce wyglądają cudnie. Dzisiaj kosiłam omijając rozmaite wysepki kwiatowe, zostawiając obrzeża, tak by ocalić te łąkowe skarby.

 



Skosiłam połowę Borkowa. 32 stopnie i uznałam, że nie będę przesadzać. W piątek też jest dzień, albo inny dzień. No to skoszone widoczki.


Na dzisiaj wystarczy ;-)))

Dodaję zdjęcie tych białych kwiatków.


Komentarze

  1. Jest i kuklik zwisły i jaskry! Fakt, że tak bardzo dbasz o te tubylcze roślinki jest niesamowicie rozczulający. Jeszcze trochę i Twój ogród będzie prawdziwym ogrodem botanicznym :-) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dziękuję, ale na tych moich łąkach aż takiego bogactwa nie ma ;-) Mam teraz sporo tego białego kwiecia, jak na pierwszym zdjęciu i nie potrafię go rozpoznać.
      A ja dbam o te rośliny bo są po prostu ładne.

      Usuń
    2. Dodałam zdjęcie tych białych kwiatuszków, są niepozorne, ale w masie wyglądają ciekawie.

      Usuń
    3. To jest rzeżucha, prawdopodobnie łąkowa (jest najczęstsza), ale trzeba byłoby przyjrzeć się jej liściom, a na zdjęciach nie są zbyt widoczne. Można popatrzeć, rzadszych gatunków także nie znam: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rze%C5%BCucha

      Usuń
    4. Muszę wreszcie zrobić dokładne zdjęcia po kawałku, bo czasem myślę, że to rogownica, albo pyleniec. Zapewne jednak rzeżucha łąkowa. Dziękuję.

      Usuń
    5. I pyleniec i rogownica mają rozcięte płatki korony, a te na zdjęciu na takie nie wyglądają. U pyleńca kwiaty na górze zebrane są dosyć ciasno. Rogownice mają z kolei najczęściej 5 płatków i są dosyć niskie. Ale najlepiej zrobić tak, jak pisałaś :-)

      Usuń
    6. Dziękuję. Zdjęcia robię raczej marne, ale postaram się uwiecznić szczegóły tego kwiecia jutro. Rośnie tego sporo, warto wiedzieć co to, chociaż to tylko! łąkowy chwast ;-)

      Usuń
  2. Te białe kwiatki to tasznik pospolity. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super identyfikacja!

      Usuń
    2. Halinko, identyfikacja roślin na podstawie moich zdjęć ;-)) to więcej niż wyzwanie. Do tego wcale nie jestem przekonana do tego tasznika. Coś za ładne te kwiatki, ale dzisiaj zrobię najlepsze z możliwych ;-) zdjęć tego białego cuda, to będzie łatwiej. Dziękuję nieznanemu czytelnikowi za pomoc :-)

      Usuń
  3. Zrób zdjęcie ze szczegółami, tych kwiatuszków, bo też już mnie zafrapowało jak się nazywają. Podobają mi się bardzo te polne ozdoby teraz zaczynające swoje kwitnienie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polne ozdoby! Super określenie, ale coś w tym jest. Zdjęcia zrobiłam, jak potrafię, no mistrzem fotografii nigdy nie byłam i już nie zostanę.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty